OGŁOSZENIE
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia
19 lipca 2019r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w
gminie oraz niektórych innych ustaw, Właściciele nieruchomości mają
obowiązek zapewnienia utrzymania czystości i porządku przez zbieranie w sposób selektywny
powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych. Zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu
selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów dzielimy na cztery
frakcje:
• Szkło – worek zielony
• Papier – worek niebieski
• Metale i tworzywa sztuczne – worek żółty
• Bio – worek brązowy
• Popiół – worek szary.
Wszystko
to, czego nie można posegregować, z wyłączeniem odpadów
niebezpiecznych, wyrzucamy do pojemnika z odpadami zmieszanymi (kolor
czarny).
W związku z powyższym wszyscy
właściciele nieruchomości, którzy do tej pory zbierali odpady w sposób
nieselektywny, zobowiązani są w trybie pilnym do złożenia nowej
deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
deklarując, że odpady na nieruchomości będą zbierane w sposób
selektywny.
Niniejszej zmiany można dokonać osobiście w
Urzędzie Gminy II piętro, pokój nr 14 lub wypełnioną deklarację
przesłać na adres: Urząd Gminy Krasocin ul. Macierzy Szklonej 1, 29-105
Krasocin.
UWAGA! art. 6k ust. 3
ustawa z dnia 19 lipca 2019r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i
porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw określa, że opłaty dla
tych właścicieli nieruchomości, którzy będą zbierali odpady nie zgodnie z
obowiązującymi przepisami, wynosić będą nie mniej, niż dwukrotną
wysokość i nie wyższej niż czterokrotną wysokość stawki ustalonej przez
radę gminy odpowiednio na podstawie art. 6k ust. 1 (czyli od każdej
osoby zamieszkującej na danej nieruchomości).