Informujemy, że zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt. 3) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zmienionej ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw, która weszła w życie z dniem 6 września 2019 r. właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych
OBOWIĄZKOWA SEGREGACJA ODPADÓW DLA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI.
Informujemy, że zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt. 3) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zmienionej ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw, która weszła w życie z dniem 6 września 2019 r. właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych.
W
związku z powyższym wszyscy właściciele nieruchomości, którzy do tej
pory nie segregowali odpadów i mieli złożoną deklarację na
niesegregowane odpady, zobowiązani
są w trybie pilnym do złożenia nowej deklaracji
o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, deklarując,
że odpady na nieruchomości będą zbierane w sposób selektywny.
Zmiany deklaracji
należy dokonać w Urzędzie Gminy w Sobkowie w pok. nr 6, lub przesłać
pocztą na adres: Urząd Gminy w Sobkowie, ul. Plac Wolności 12, 28-305
Sobków.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów dzielimy na cztery frakcje i oznaczamy napisem odpowiednio:
•,,Szkło’’– pojemnik lub worek zielony
•,,Papier’’ – pojemnik lub worek niebieski
•,,Metale i tworzywa sztuczne’’ – pojemnik lub worek żółty
•,,Bio’’ – pojemnik lub worek brązowy
Na popiół przeznaczony jest worek lub pojemnik koloru szarego.
Wszystko to, czego nie można posegregować, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych, wyrzucamy do pojemnika lub worka z odpadami zmieszanymi - (kolor czarny).
UWAGA! art. 6k ust. 3 ustawa z dnia 19 lipca 2019r. o zmianie ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz niektórych innych ustaw
określa, że opłaty dla tych właścicieli nieruchomości, którzy będą
zbierali odpady nie zgodnie z obowiązującymi przepisami, wynosić będą
nie mniej, niż dwukrotną wysokość i nie wyższej niż czterokrotną
wysokość stawki ustalonej przez radę gminy, po podjęciu stosownej
uchwały odpowiednio na podstawie art. 6k ust., 1 (czyli od każdej osoby
zamieszkującej na danej nieruchomości).