Doposażanie stołówki szkolnej w Zespole Placówek Oświatowych im. Jana Pawła II w Bukowie
Zakończono doposażanie obecnie
funkcjonującej stołówki szkolnej w Zespole Placówek Oświatowych im. Jana
Pawła II w Bukowie, która otrzymała finansowe wsparcie w ramach
wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”. Warto
dodać, że wniosek Bukowy jako jedyny w powiecie i jako jeden z 30
wniosków z województwa świętokrzyskiego otrzymał pozytywną ocenę.
Istniejąca stołówka została oddana do
użytku w 1999r. Była wyposażona w 20-letnie meble, zmywarkę, 6 zlewów z
ciepłą wodą, taborety gazowe, patelnię elektryczną i 2 lodówki. W kuchni
tej przygotowywane są posiłki dla uczniów szkoły podstawowej,
gimnazjum, oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej i
przedszkola, które znajduje się w osobnym budynku po drugiej stronie
ulicy. Uczniowie szkoły podstawowej korzystają z obiadów dwudaniowych
(zupa i drugie danie) bądź tylko z jednego dania do wyboru. Dzieci z
oddziału przedszkolnego i przedszkola mają przygotowywane śniadania,
obiady dwudaniowe i podwieczorek. Wszystkie posiłki przygotowywane dla
przedszkola są transportowane w termosach do drugiego budynku.
W
ramach programu „Posiłek w szkole i w domu” doposażono i poprawiono
standard funkcjonującej stołówki. W kuchni wymieniono stoły drewniane
na stoły ze stali nierdzewnej (obróbka mięsa, warzyw), regały z półkami w
magazynku produktów suchych, zmywarkę podblatową do naczyń, stoły
przyścienne w zmywalni i w punkcie wydawania posiłków. Zakupiono regał
do przechowywania drobnego sprzętu kuchennego i naczyń stołowych, szafę
chłodniczo i mroźniczą do przechowywania produktów, garnki i drobny
sprzęt kuchenny. Wymieniono patelnię elektryczną, basen i baterię do
mycia dużych garnków, maszynkę do mięsa, krajalnicę do wędlin i
kotleciarkę. Jeśli chodzi o jadalnię to wymieniono 15 stolików i 60
krzeseł do spożywania posiłków, zastawę stołową: talerze głębokie 96
szt., talerze deserowe 96 szt., talerz płaski 96 szt., łyżki stołowe 96
szt., widelce stołowe 96 szt., noże stołowe 96 szt., łyżeczki 96szt.,
wazy i chochle. Wszystkie zakupione artykuły posiadają niezbędne
certyfikaty i atesty.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł
72 485,00 zł. Ministerstwo pokryło 80% czyli 57 988,00 zł. Pozostała
część to wkład własny czyli 14 497,00 zł.