KOMUNIKAT DOTYCZĄCY PRACY ARiMR - NOWE INFORMACJE
Szanowni Państwo, w związku z obecną
sytuacją epidemiologiczną w Polsce oraz zaleceniami rządu i służb
sanitarnych dotyczących rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 -
„koronawirusa", aby skutecznie chronić zdrowie beneficjentów ARiMR i jej
pracowników, prosimy o wyrozumiałość dla przyjętego sposobu
postępowania w tym okresie. Zmiany dotyczą przede wszystkim przyjęć
interesantów w jednostkach organizacyjnych ARiMR tzn.:
- ograniczona zostaje możliwość
osobistego załatwiania spraw w biurach powiatowych, oddziałach
regionalnych oraz centrali ARiMR - jednostki te pracują bez kontaktu z
interesantami;
- kontakt z ARiMR – wyłącznie telefoniczny lub pisemny
(za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej), numery
telefonów i adresy e-mail będą dostępne w widocznym miejscu przy wejściu
do placówki Agencji;
- w sytuacji braku możliwości skorzystania z
powyższych rozwiązań we wszystkich jednostkach organizacyjnych ARiMR
udostępnione zostaną wrzutnie / urny, w których możliwe będzie
pozostawienie dokumentów / wniosków / oświadczeń bez konieczności
kontaktu z pracownikami Agencji.
Szanowni Państwo, większość
spraw związanych z ubieganiem się o dopłaty i dotacje, a także z
rejestracją zwierząt można załatwić przez internet.
1. Jeżeli
używasz komputera – złóż wniosek o płatności bezpośrednie i obszarowe z
PROW 2014-2020 za pomocą aplikacji eWniosekPlus, a dane o zwierzętach
zgłoś albo wyjaśnij za pomocą aplikacji PortalIRZplus!
2. Jeżeli nie używasz komputera – skontaktuj się telefonicznie z doradcą rolniczym lub z pracownikiem biura powiatowego ARiMR
3.
Oświadczenie potwierdzające brak zmian w 2020 roku w odniesieniu do
wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2019 można złożyć
poprzez:
- pozostawienie we wrzutni / urnie umieszonej przy wejściu do biura powiatowego,
- wysłanie pocztą,
- złożenie poprzez platformę ePUAP,
-
przesłanie zeskanowanych dokumentów za pomocą poczty elektronicznej
(e-mail) na adres mailowy biura powiatowego właściwego ze względu na
adres zamieszkania Wnioskodawcy. W tym przypadku Beneficjent zostanie
poproszony o złożenie oryginału dokumentu w odpowiedniej placówce ARiMR w
terminie późniejszym.
Adresy skrytek ePUAP (dla osób które posiadają Profil Zaufany) oraz adresy e-mail biur powiatowych dostępne są tutaj.
Rolnicy
uprawnieni do złożenia Oświadczenia mogą także zalogować się do
aplikacji eWniosekPlus i złożyć wniosek przez Internet, do czego
zachęcamy. W przypadku złożenia dokumentów do wrzutni lub przesłania
pocztą elektroniczną, Wnioskodawca otrzyma potwierdzenie przyjęcia
dokumentów po ich zarejestrowaniu (jeżeli potwierdzenia są
przewidziane/niezbędne w procesie obsługi sprawy).
Jeżeli
Wnioskodawca chce otrzymać potwierdzenie bez oczekiwania, najlepszym
rozwiązaniem jest przesłanie dokumentów za pośrednictwem poczty.
KANAŁY KOMUNIKACJI
W
związku z koniecznością wprowadzenia ograniczeń w kontaktach
bezpośrednich uruchomione zostały dla Państwa dodatkowe kanały
komunikacji z ARiMR. Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania odnośnie
funkcjonowania Agencji w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia
epidemiologicznego, prosimy kierować je na następujący adres maila lub
pod numer telefonu:
ALERT@ARIMR.GOV.PL
tel. 22 595 06 99
Informacje dotyczące działalności ARiMR dostępne są również za pośrednictwem dotychczasowych kanałów komunikacji, w szczególności:
Infolinia ARiMR: 800 38 00 84 lub 22 595 06 11
Formularz kontaktowy: https://www.arimr.gov.pl/zadaj-pytanie/
ePUAP[1] : https://epuap.gov.pl/wps/portal
eUsługi ARiMR: eWniosekPlus oraz PortalIRZplus
Wszystkie podjęte działania mają
charakter prewencyjny. W celu zapobiegania rozpowszechniania się wirusa
zachęcamy Państwa do ograniczenia wizyt w urzędach do niezbędnego
minimum, a w razie konieczności załatwiania spraw pilnych przy użyciu
powyższych kanałów komunikacji.
[1]
W trakcie wyboru sprawy do obsłużenia prosimy o wskazanie konkretnego
urzędu (biura powiatowego lub oddziału regionalnego) właściwego dla
załatwienia sprawy.