Z inicjatywy burmistrza Iławy, Dawida Kopaczewskiego, bilety komunikacji miejskiej będą dostępne w formie elektronicznej. Koniec z drobnymi na bilet u kierowcy czy szukaniem sklepu z biletami. Teraz przejazd iławskim autobusem to parę kliknięć w telefonie! Skycash Poland S.A z Warszawy oraz Mobile Traffic DATA Sp. z o.o z Poznania to dwie firmy, które będą obsługiwać system sprzedaży jednorazowych biletów autobusowych za pomocą aplikacji w telefonach. Prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej podpisał już umowy na pośredniczenie sprzedaży biletów telefonicznych, które obowiązywać mają już od 1 maja br.
Zarówno aplikacja SkyCash jak i moBiLET dostępne będą za darmo, a kupowane przez nie bilety nie będą różniły się cenowo od tych zakupionych w kiosku. Oba systemy to wygodne formy płatności m.in.: konto przedpłacone tzw. portfel, który można zasilić w każdym momencie, z dowolnego konta bankowego lub przez przypisanie karty płatniczej do konta użytkownika czy też popularnym Blik-em.
Kolejnym udogodnieniem wprowadzonych rozwiązań będzie fakt, że na jednym urządzeniu nie będzie ograniczenia w ilości kupowanych biletów, co ułatwi podróżowanie z rodziną czy też całej wycieczki.
Jak to będzie wyglądać w praktyce?
Co jest ważne przy korzystaniu z aplikacji?
Jak będzie wyglądać kontrola?
Podczas kontroli należy pokazać bilet elektroniczny na swoim urządzeniu. Na ekranie telefonu wyświetlać się powinny wprowadzone przy zakupie parametry m.in. rodzaj biletu, numer biletu wraz z oznaczeniem serii i data zakupu biletu. Kontrola polegać będzie na weryfikacji tych parametrów.