Wniosek o udzielenie pomocy w usunięciu
odpadów...
Wniosek o udzielenie pomocy w usunięciu odpadów zawierających azbest w 2021 rokuTerminy składania wniosków o pomoc w usunięciu wyrobów zawierających azbest w 2021 r.: - do 31 marca 2021 r. obejmujący demontaż pokrycia dachowego, zabezpieczenie, załadunek, transport i unieszkodliwienie powstałych odpadów zawierających azbest, - do 31 sierpnia 2021 r. - obejmujący odbiór pokrycia dachowego złożonego na nieruchomości oraz zabezpieczenie, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest,.Wnioski złożone po terminie określonym wyżej nie będą realizowane.Druki wniosków o przyznanie pomocy dostępne są w Urzędzie Gminy Sobków oraz na stronie internetowej www.sobkow.pl, www.sobkow.biuletyn.net.Wniosek o pomoc w usuwaniu wyrobów zawierających azbest wnioskodawca może złożyć w danym roku kalendarzowym tylko jednokrotnie dotyczący jednej nieruchomości do 200 m2 lecz nie więcej niż do 3000,00 kg, pozostałą ilość wyrobów zawierających azbest na własny koszt może przekazać uprawnionej firmie.Do wniosku o udzielenie pomocy w usuwaniu wyrobów zawierających azbest należy dołączyć: a) aktualną informację o wyrobach zawierających azbest, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 Nr 8 poz.31) b) ocenę stanu możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2010 r. nr 162 poz. 1089) ). c) zgodę właściciela lub wszystkich współwłaścicieli nieruchomości - w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż wyłączna własność – załącznik nr 1 do wniosku.d) do wniosku o udzielenie pomocy na realizację usługi dotyczącej demontażu wnioskodawca załącza kserokopię zgłoszenia lub uzyskanego pozwolenia na wykonanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych ze Starostwa Powiatowego w Jędrzejowie (nie dotyczy przypadku odbioru wyrobów już zdemontowanych).Jeżeli pomoc dotyczy budynku, który jest ściśle związany z działalnością rolniczą do wniosku o przyznanie pomocy na usuwanie wyrobów zawierających azbest należy dołączyć dokumenty i informacje określone w art. 37 ust. 2 ustawy z 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 708) oraz w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie (Dz. U. Nr 121, poz. 810).• Kompletne wnioski złożone w terminie, które nie zakwalifikowały się do realizacji w danym roku kalendarzowym z braku środków w budżecie przechodzą do realizacji w pierwszej kolejności na następny rok kalendarzowy. • Kompletne wnioski złożone w terminie właściwie wypełnione i zawierające wszystkie niezbędne załączniki, które zakwalifikowały się do realizacji w danym roku kalendarzowym będą realizowane wg kolejności ich wpływu do UG w Sobkowie, aż do wyczerpania posiadanych na ten cel środków finansowych w danym roku budżetowym. • Wnioski niekompletne nie będą kierowane do realizacji do czasu ich uzupełnienia