➡Informacja w sprawie wprowadzenia nazw ulic w...
➡Informacja w sprawie wprowadzenia nazw ulic w miejscowościach Gminy Sobków➡Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Gminy Sobków, Wójt Gminy chce podjąć działania mające na celu wprowadzenie nazw ulic w miejscowościach z terenu naszej Gminy. Realizacja tego procesu administracyjnego będzie wiązała się z wprowadzeniem wielu zmian numeracji porządkowej budynków mieszkalnych i użytkowych. ➡Ciągły i dynamiczny rozwój Gminy Sobków wymusza przeprowadzenie trudnej operacji zmierzającej do uporządkowania numeracji budynków. Zwiększająca się liczba budynków na terenie całej gminy spowodowała trudności z ustalaniem numerów porządkowych dla nowo wybudowanych obiektów. Występujące w ostatnim czasie w naszej Gminie dość silne tendencje urbanistyczne: intensywna jednorodzinna zabudowa mieszkaniowa, przekształcanie gruntów dotychczas użytkowanych rolniczo w tereny przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową, liczne podziały i w konsekwencji powstawanie nowych działek ewidencyjnych spowodowały trudności administracyjne w oznaczaniu nieruchomości numerami porządkowymi według logicznego schematu. W związku z tym zdarzyć się może, że do domów nie będą mogły trafić służby ratownicze takie jak pogotowie, straż pożarna, policja, od których zależy bezpieczeństwo i niejednokrotnie życie mieszkańców. Nadanie nazw ulic oraz uporządkowanie numeracji znacznie poprawi bezpieczeństwo oraz ułatwi poruszanie się po miejscowości nie tylko osobom przyjezdnym, ale głównie służbom ratunkowym oraz kurierom, którzy często nie znają topografii terenu.➡Nadanie nazw ulic wiąże się jednak ze zmianami numeracji budynków. Jest to przedsięwzięcie wymagające ze strony Gminy zaangażowania znacznych środków finansowych oraz zasobów ludzkich, gdyż niektóre zmiany będą przez administrację dokonywane „z urzędu” (np. zameldowanie, deklaracje w sprawie gospodarowania odpadami). Również po stronie mieszkańców i podmiotów prowadzących działalność gospodarczą przy danej ulicy zaistnieje konieczność dokonania różnych zmian administracyjnych. Dlatego też tego rodzaju działania, choć są bardzo potrzebne, muszą być dokonywane w przypadkach obiektywnie uzasadnionych. Większość zmian jest ustawowo zwolniona z opłat dla mieszkańców w ramach funkcjonowania administracji, niemniej jednak z wprowadzeniem nazw ulic mogą pojawić się z tym związane pewne mniej lub bardziej czasochłonne działania (np. poinformowanie różnych podmiotów – urząd skarbowy, ZUS, bank, dostawcy energii, przedszkole czy szkoła poza gminą itp.). Mogą się również pojawić koszty finansowe, szczególnie w sektorze pozapublicznym (np. koszty zdjęć do dokumentów, pieczątek, szyldów czy reklam, oznaczenia budynku).➡Z uwagi na to, że wprowadzenie nazw ulic wraz z aktualizacją numeracji porządkowej ma największe znaczenie dla lokalnych mieszkańców Wójt poprosił Radnych Gminy Sobków jako przedstawicieli poszczególnych miejscowości o udzielenie informacji czy mieszkańcy są zainteresowani podjęciem przez tutejszy Urząd działań mających na celu wprowadzenie nazw ulic i wyrażają chęć rozpoczęcia procedury administracyjnej w tym zakresie.